Szanowni Państwo,

zapraszamy do skorzystania z naszej oferty dla firm. Proponujemy warsztaty trenerskie, aktorskie oraz spektakl na eventy.

Zwierzenia bez/robotnego aktora
czyli scenariusz na jednego aktora, najlepiej bezrobotnego

 

Zwierzenia bez/robotnego aktora to prawdziwa opowieść o determinacji w dążeniu do realizacji marzeń. Sceny z życia bezrobotnego artysty, pokazane w spektaklu, są na tyle uniwersalne, że każdy zobaczy w nich obraz samego siebie. O sprawach ważnych i trudnych mówi się tu w sposób lekki i żartobliwy, bez użalania się nad własnym losem. Główny nacisk położony jest na budowaniu atmosfery intymnej relacji bohatera z widzem, przypominającej rozmowę dobrych przyjaciół.

Marcin Zarzeczny, w formie autorskiego monologu, opisuje swoje doświadczenia związane z poszukiwaniem pracy. Zwierzenia... to monodram, który powstał w kuchni bezrobotnego aktora, w ciągu kilku lat został wystawiony ponad 100 razy w kilkudziesięciu miastach Polski, Niemiec, Indii, Islandii i Iranu, a fragmenty scenariusza zostały trzykrotnie opublikowane w amerykańskich magazynach literackich w Chicago. 

 

  • Jego słodko-gorzka opowieść o wzlotach i upadkach młodego aktora zachwyciła publiczność. Posypały się zaproszenia z miast w całej Polsce. Zarzeczny, teoretycznie bezrobotny aktor, rozpoczął intensywne tournee po kraju. Jego spektakl stał się najgłośniejszym i najczęściej granym monoaktem ubiegłego roku, a on stał się najbardziej zapracowanym aktorem w Polsce. (Karol Mroziński, Wprost, sierpień 2014)

  •  

    TWÓRCY

    tekst, reżyseria, opracowanie muzyczne, wykonanie - Marcin Zarzeczny 
    aranżacja Piosenki Bezrobotnego Aktora - Anita i Bartek Dermontowie

  • czas trwania - 60 minut

 

'Jobless actor confessions.

A Practical Comedy for One Actor, Preferably Unemployed'

is a real story about a series of events in the life of a certain unemployed artist. It's a tale of determination and the struggle for one's dreams, yet important things are spoken of lightly here, without complaining about the unemployed's fate. The script describes the protagonist's experience looking for a job, with priority given to his reactions as he tries to keep thinking positively and viewing tough situations with humor and distance.
This is not a classical piece based on the intricate dramatic build-up. There is, in fact, very little drama in here. What is more important is the creation of an intimate conversational atmosphere between the protagonist and the spectator, similar to that between friends. 

 "Marcin Zarzeczny's Confessions of an Unemployed Actor proved a fantastic performance. The artist's impressive skills held the audience fascinated with his personality and adventurous search for employment."
 
 "Despite the monodrama lasting one hour and a half, the spectators were breathlessly following the protagonist's story about his search for permanent employment in film or theatre, sending hundreds of emails, looking for contacts, and in the meantime earning a living with different means."

"Jobless actor confessions"
by Marcin Zarzeczny
Duration: 1h

 

ICELANDIC
“Elskum atvinnulausa listamenn!” M. Kubiak, 
teatrdlawas.pl „Játningar... er mögnuð sýning! Leikur Zarzeczny 
heillaði áhorfendurna”. Informacjelokalne.pl

“Þrátt fyrir að sýningin tæki einn og hálfan klukkutíma voru áhorfendurnir eins og undir álögum leikarans ”. 
“Játningar atvinnulauss leikara” er saga um ákveðni og baráttu fyrir draumum. Leikarinn talar um mikilvæga hluti á einfaldan 
hátt án þess að kvarta. Í handritinu er til dæmis lýsing á atvinnuleit. Þetta er ekki öll sagan því að mikilvægust eru viðbrögð leikarans við slíkum kringumstæðum. Hann reynir aðeins að hugsa jákvætt og að horfa fjarlægur á erfiða reynslu. 
Sýningunni tekur þátt í Festival of Contemporary Dramaturgy. 
Tími: 1 tími  

 

 

 

 

 

Oferta warsztatów trenersko-aktorskich dla firm.

Zajęcia prowadzimy w języku polskim, angielskim, niemieckim i rosyjskim.

 

 

Występowanie Publiczne

warsztat 

Moduły warsztatowe dobrane pod kątem wspierania kompetencji w zakresie występowania publicznego. Warsztat ma przede wszystkim charakter praktyczny i składa się z szeregu ćwiczeń. Zadania mają na celu zbudowanie osobistego doświadczenia, na którym można oprzeć się przygotowując się do wystąpień i szkoleń. Istotnym elementem szkolenia jest informacja zwrotna – udzielana zarówno przez trenera, jak i nawzajem przez uczestników.

 

 

A - Występowanie publiczne

 

Moduł I

Umiejętności warsztatowe

Elementy służące kształtowaniu przekazu w sposób profesjonalny i świadomy.

Komunikacja werbalna:

· dykcja, emisja głosu (elementy) – świadome zarządzanie jakością przekazu werbalnego,

· panowanie nad formą przekazu werbalnego – intencja, kierunki mówienia,

Komunikacja niewerbalna:

· zarządzanie ciałem – świadome pojawienie się, kontakt wzrokowy, wykorzystanie gestu, poruszanie się po scenie,

· zagospodarowanie przestrzeni – dynamika i różnicowanie wystąpienia, wsparcie dla przekazywanych treści i budowania relacji ze słuchaczem.  

 

Moduł II

Budowanie relacji ze słuchaczami

Nawiązywanie kontaktu – elementy pozwalające skrócić dystans, nawiązać osobisty kontakt z grupą. Umiejętność nawiązania dialogu i zebrania informacji od grupy. Środki pozwalające wzbudzić i utrzymać uwagę – język korzyści, aktywizacja słuchaczy. Kontrola aktywności i koncentracji grupy. Budowanie atmosfery. Elementy mające negatywny wpływ na komunikację.

Zarządzanie wizerunkiem własnym, świadome określenie roli występującego pod kątem realizacji celów, osobiste zaangażowanie.

 

Moduł III

Struktura wystąpienia

Zasady i sposoby przyswajania treści przez słuchaczy. Analiza odbiorcy. Struktura wystąpienia pod kątem skuteczności przekazu, utrzymania uwagi, logiki treści. Wspierające elementy struktury – podział, podsumowanie, ciągłość. Najczęstsze błędy. Rola prezentacji PowerPoint i elementów wizualnych.

 

 

 

Prowadzący - Radek Kaliski

Trener wystąpień publicznych, aktor, redaktor oraz instruktor teatralny. Partner w Karova Communications. W projektach wykorzystuje doświadczenie i umiejętności zdobyte podczas studiów aktorskich, 10-letniej pracy w teatrze, radiu, prowadzenia szkoleń i warsztatów teatralnych, poparte przygotowaniem trenerskim. Ukończył Wydział Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku (warszawska AT), kursy trenerskie MATRiK, brał udział w wielu warsztatach twórczych. W kontaktach kładzie nacisk na indywidualne podejście, budowanie relacji i partnerstwo. Jest zorientowany na odkrywanie potencjału twórczego i silne wzmacnianie kompetencji komunikacyjnych osób, z którymi pracuje.

Konsultował i prowadził szkolenia dotyczące wystąpień publicznych m.in. dla Banku Citi Handlowy, PZU, Poczty Polskiej, Tauron Polska Energia, Benefit Systems.

 

 

Warsztaty teatralne.


B - Warsztat aktorski

 

Podzielony na cztery części:
1. Poznajemy się
2. Praca z partnerem
3. Praca indywidualna
4. Techniki relaksacyjne

Cześć pierwsza ma na celu nie tylko poznanie się, ale też pomoże w dość szybkim oswojeniu się z osobami, które przed chwilą były zupełnie obce.
Ćwiczenia teatralne na wyobraźnię, które pobudzą kreatywność uczestników, dzięki którym uczestnicy poczują się swobodnie i nie będą bać się ośmieszenia. W tym ćwiczenia na zaufanie.

Część druga będzie skupiać się na pracy z partnerem. Uczestnicy będą pracować w parach, trójkach, aby sprawdzić jakie strategie przetrwania przy pracy w grupie najlepiej działają dla każdego z osobna. Nauczą się rozpoznawać swoje i innych atuty i trudności.

Część trzecia. W trakcie niej uczestnicy będą pracować indywidualnie nad krótką etiudą, którą będą prezentować przed resztą grupy. Niezwykle pomocne przy wystąpieniach publicznych.

W części czwartej uczestnicy poznają różne techniki relaksacyjne, które pomogą w zwalczaniu stresu.

 

 

Prowadząca - Olga Żmuda.

Urodzona w Opolu. Rocznik 1991. Absolwentka wrocławskiej filii Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie. Współpracuje z Teatrem Układ Formalny z Wrocławia oraz z Teatrem Miejskim w Gliwicach. Na co dzień mieszka w Warszawie. Jest instruktorem teatralnym w Ognisku Teatralnym przy Teatrze Ochoty. Pracuje również jako lektorka i aktorka dubbingowa (współpraca m.in. z warszawskimi studiami NPN, SDI, Muu Interactive).

Podróżuje, kiedy nie pracuje. Przeszła m.in Camino Frances (Hiszpania, ok. 800 km) czy Annapurna Circuit Treck (Himalaje, Nepal ok. 280 km). Kocha języki. Biega. Posiada certyfikat nurkowy PADI Open Water Divers.

 

 

 

 Chodźcie, fajnie jest.

 

+48 504 155 237